Pozdně vánoční / časně novoroční dárek pro zvědavé programátory:
po téměř dvacetiletém vývoji byly uvolněny zdrojové kódy PARCP pod
svobodnou licencí. Pokud tam najdete chyby nebo přidáte vylepšení,
pošlete autorovi patche nebo pull requesty, díky.
Na demopárty STNICCC v Holandsku byl představen projekt SNDHRECORD.
Cílem projektu bylo nahrát kompletní archív Atari ST skladeb SNDH do formátů mp3, ogg a flac. Všechny songy byly digitalizovány z reálnho počítače ATARI ST. Digitalizace zabrala zhruba 4 týdny a byla realizována díky zařízení CosmosEx od Jookieho. Celková doba přehrávání archivu by trvala asi 14 dní.
Na serveru AtariAge se objevila plošinovka Lupo Alberto, podle stejnojmenného italského komiksu. Jedná ae o 25 let starou, dosud nezveřejněnou hru, která původně vyšla ve verzi pro počítače C64 a Amiga. Nyní si ji díky Lucovi Stradiottovi můžete zahrát i na našem oblíbeném Atari ST.
K dispozici je už i upravená verze pro spouštění z pevného disku od PPery.
WongCK vydal první testovací verzi jeho PDF tiskového ovladače pro GDOS. Pro vyzkoušení je potřeba běžící MiNT prostředí s NVDI 5.03 a počítač s procesorem MC68030-060. Ovladač zatím dokáže tisknout pouze text, žádné grafické funkce ještě nejsou implementovány. Výstup je také v současnosti limitován nízkým rozlišením. Pokud někdo máte informace jak toto omezení obejít, kontaktujte autora.
Zvláštní poděkování patří Miku Fultonovi, na jehož blogu je několik rozsáhlých článků o systému Atari ST.
Thomas Ilg vydal svou další hru pro počítače Atari STE/Falcon030. Tentokrát se jedná o zběsilou jízdu Anarcho Ride. Grafiku do hry nakreslil Alan Garrison Tomkins a hudbu udělal xFalcon.
Hru včetně rozšiřujícího Expansion packu 1 si můžete stáhnout z Thomasova webu.
Rajah Lone vydal novou verzi jeho dvoupanelového souborového manažeru pro Atari ST. Mezi novinkami najdete například možnost konverze znakových sad v názvech souborů při rozbalování archívů, nebo zobrazení sloupců s právy na unix souborových systémech. K dispozici je verze pro klasické počítače s procesory M68k tak i pro FireBee s CPU V4E.
BIOS: EmuTOS se může zotavit z výjimek v uživatelských programech.
BIOS: Automatická detekce více IDE adaptérů.
BIOS: Opravena detekce disku C: ve STeemu.
BIOS: Opravena inicializace zásobníku na Amiga strojích.
EmuDesk: Vylepšeno zarovnávání textových objektů u přeložených řetězců.
VDI: Přidána funkce line-A flood fill; nyní jsou podporovány všechny line-A funkce.
Za podporou pro Steem a Amigu a testováním stojí Vincent Rivière, který opravil hlavní chyby.
Eero Tamminen dodělal chybějící A-line funkci.
Roger Burrows je zodpovědný za většinu zbývajích změn včetně impementace obslužné rutiny kritických chyb a zotavení z výjimek uživatelského programu a zdokonaleným mechanismem zarovnání textu u neanglických překladů.
Balíky se všemi variantami EmuTOSu jsou pripravany ke stažení na serveru SourceForge.
Henk Robbers vydal novou verzi jeho IDE prostředí a C kompileru pro TOS kompatibilní počítače. Více informací najdete na stránce projektu odkud si můžete stáhnout balíčky s verzemi pro klasický 68k i V4E procesor.
Maanke vydal finální verzi instalačního kitu EasyMiNT. Vzhledem k tomu, že aktivita na vývoji RPM balíčků pro OS FreeMiNT je minimální, malému ohlasu na minulou beta verzi a autorovu odklonu jiným směrem, je tato verze poslední. Bohužel není možno uvolnit instalátor jako open source, protože je z části založen na rutinách, které podléhaji copyrightu.
Na stránce HxC floppy emulátoru se objevil HxC firmware pro levný emulátor floppy mechaniky Gotek, založený na čipu STM32. Firmware momentálně podporuje soubory typu HFE, ADF, ST a IMG. Za firmware je nutno zaplatit licenci 10 Euro za každý updatovaný emulátor. Více informací dostanete na mailu autora.
Po více jak roce byla aktualizovaná sbírka ST skladeb SNDH. Zahrnuje 355 nových čí updatovaných souborů. Mimo jiné Sierra games (Leisure Suit Larry atd.) Více se lze dočíst na Grazeyho SNDH blogu.
Anima převedl na počítače Atari Falcon030 střílečku Cho Ren Sha. Ta byla původně vydána na japonském systému Sharp X68000. Pro vykreslování velkého množství spritů v hi-color režimu hra na Atari Falcon využívá jeho DSP. Hra běží na standardním Falconu se 14MB RAM na RGB i VGA monitorech a ovladá se JagPadem.
PARCP bylo vydáno v nové verzi - 4.0.0. Jedná se o nejodladěnější verzi v bezmála 19leté historii, která má navíc jednu skvělou novinku - možnost spouštět externí programy ze skriptů.